Minden, ami a szemmel és a látással kapcsolatos

Éles látás

5 hatékony szemtorna

2018. augusztus 10. - focusmed

Ahogy a derekad, a bokád, a térded elfáradhat, úgy a szemed is. Márpedig ha a szemed elfárad, akkor megfájdulhat még a fejed is, és így még nehezebben viseled a nyári hőséget. De ne aggódj, pár egyszerű gyakorlattal bármikor felfrissítheted a szemed!

Ha mondjuk a derekad fáj, óvatos tornát ajánlanak. Ha a szemeid fáradnak, tornáztasd meg azokat is! Mutatjuk azokat a szemtornákat, amelyeket bárhol elvégezhetsz, és elkerülheted velük az égő szemet és a fájó fejet.

shutterstock_529004890.jpg

1. Egyszerű torna

Az első gyakorlat talán nem tűnik kifejezetten szemtornának, de meglehetősen hatékony. Állj fel, tárd ki a karjaid, lélegezz mélyeket! Mozgasd át a végtagjaid, a derekad és óvatosan a nyakad is! Vigyázz, hogy ne tegyél hirtelen mozdulatot, hisz nem megsérülni akarsz, hanem felfrissíteni a szemed. Hogy mi köze ennek a klasszikus tornaszerű tornának a szemedhez? Nos, ha jobb a vérkeringésed és az oxigénellátásod, az a szemedre is hatással van. És ha úgy vesszük, ez egy kettő az egyben gyakorlat, hiszen az izmaidat is átmozgatja.

2. Nézz messzire!

Ebben a melegben a lakásban marad, aki teheti. Aki viszont így tesz, az legfeljebb a falakig néz el, tehát nem túl messzire (kivéve, ha palota méretű házban lakik). Ilyen esetben szükség van arra, hogy egy kicsit kilépj a házból, de legalább odamenj az ablakhoz, és nézz el jó messzire. A fókusztávolság növelése jót tesz, hiszen nem csak a közeli falakig kúszhat el a tekinteted, hanem akár egészen messzire is. Olyan ez a szemednek, mint a hátadnak a reggeli elnyújtózás.

3. Irányított pislogás

A pislogás majdnem annyira ösztönszerű, mint a lélegzés, és mindkettőt tudod tudatosan is irányítani. Ha száraznak érzed a szemed, kezdd el ütemesen lehunyni is kinyitni a szemeid. Ne siess, elég lassan, hosszan kitartott mozdulatokkal tornáztatni a szemed. Ez segít helyreállítani a szemfelszín nedvességét, és enyhíti a szemszárazság okozta égő, szúró érzést.

4. Számold meg a sarkokat!

Mintha rejtőzködő pókokat keresnél, vedd jól szemügyre a szoba összes sarkát! Haladj körbe az összes sarkon, aztán jobbra-balra, le-fel és keresztbe, de végig lassan, óvatosan! Ehhez a gyakorlathoz ki sem kell mozdulni, és ülve is végezhető.

shutterstock_333956900.jpg

5. Tenyeret az arc elé!

Egy kis pihentetés (esetleg egy finom halántékmasszázs) is sokat segít a könnytermelésen és a fáradt szemen. Ha csak száraznak érzed a szemed, hunyd le, takard el a tenyereddel, és pár percig relaxálj csukott szemmel. Körülbelül 5 perc elteltével pislogj bele a tenyeredbe, lassan tárd szét az ujjaidat, hogy ne éles fénnyel szembesülj egyből, és ahogy a szemed megszokta a fényt, tedd le a kezed, nyújtózz egyet, és kész is.

 

forrás:

www.szurkehalyog.hu

www.focusmed.hu

http://www.nagyszuloklapja.hu/egeszseg/3089/6-latasjavito-szemtorna-gyakorlat-igy-vegezd-a-szemesz-szerint.html

http://www.webbeteg.hu/cikkek/szem_betegsegei/2088/szemtorna-gyakorlatok-akar-az-irodaban-is

https://utikalauzanatomiaba.blog.hu/2016/11/22/szemtorna_6_lepesben

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eleslatas.blog.hu/api/trackback/id/tr6214171173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.